Monday 8 September 2014

ben singapur'a gidiyorum. sana singapur'dan sincap getirecegim. havayolu sirketi ile konustum. sincabi kafese koyarsam sorun olmazmis. fakat kafesin cok ama cooook saglam olmasi gerekiyormus. cunku sincaplar kemirgenlermis ve butun ucagi kemirebilirlermis. "hicbir hayvan, demirden bir ucagi kemiremez" dedim. yanildigimi soylediler. "sincaplar tahmininizden de tehlikeli olabilir, hanimefendi" dediler ve eklediler: "ucaklar sadece demirden yapilmazlar. baska malzemeler de ihtiva ederler." "yine de bu cok sacma. kafesi kapattigimiz muddetce sorun olacagini sanmiyorum" dedim. yetkili adam derin bir nefes alarak anlatmaya basladi: "yillar once roma'dan pekin'e giden bir ucakta, kafesleri iyi kapatilmayan sincaplar ucaga yayildi. az kalsin ucagin elektronik sistemini kemiriyorlardi." 
once inanmadim. sonra arastirdim ve o da nesi. gercekten de, vakti zamaninda, sanghay'dan roma'ya gonderilen ve tam tamina 288 kilo tutan 15 kafes dolusu sincabin basina gelmeyen kalmamis! sonra adami tekrar arayip sordum. "o kadar sincabi ne yapicaklardi ki?" elbette italyanlarin bunca sincabi ne yapacaklari konusunda en ufak bir fikri yoktu adamin. "konu o degil" diye azarladi beni. bileti almaya karar verip vermedigimle ilgilendi sadece. ben ise sincaplarin basina gelenleri okumaya devam ettim.
sincaplar once istanbul'a gelmisler. burada bir sorun yasanmadan baska bir ucaga aktarilmislar. fakat istanbul'dan roma'ya ucarlarken bazi sincaplar ucustan etkilenmisler ve bayilmislar. roma havaalanina inen sincaplar italyan veterinerler tarafindan incelenmis ve ulkeye girmelerine izin verilmemis. aynen  ulkelerine gonderilmisler. iste bu noktada olan olmus. italyanlar kafeslerden birinin kapagini kapatmayi unutmus. ucak once istanbul'a gelmis. burada aydin adindaki baska bir ucaga aktarilmislar. bu ana kadar herhangi bir sorun olmamis cunku butun sincaplar kafeslerindeymisler.ucak pekin'e ucmus. cinli yetkililer sincaplari karsilamaya gitmisler. fakat bir de ne gorsunler! ve bir kafes dolusu yani tam 40 (kirk) sincap ucagin icine dagilmis. ucak pekin'den bir sure geri donememis. yapilan calismalar sonucu dort sincabi hemen yakalamislar. fakat diger sincaplari uzun sure bulamamislar. bu yuzden ucagi aprona cekmisler. thy yetkilileri basibos sincaplarla dolu bir ucakla turkiye'ye kadar ucmanin imkansiz olduguna kanaat getirmis. tam bir hafta gecmesine ragmen sincaplar ne diri ne de olu vaziyette yakalanamamis. ucak uzunca bir sure oylece kalivermis pekin'de hangarda.  sincaplar olsun diye 2 bin 800 kilo karbondioksit sikmislar. ucagin govdesini sokmusler. ucagin o kadar sure orada kalmasi firmayi ciddi maddi zarara sokmus. bir daha da kemirgen tasimama karari almislar. bu yuzden ucakta sincap tasiyacaksam her seyi goze almam gerekiyormus. neyse ki bu havayolu sirketi tamamen yasaklamadi sincap tasimayi. yoksa sana nasil sincap getirebilirdim ki singapur'dan?

No comments:

Post a Comment