Tuesday 13 March 2012

biktigimin gezegeni

ergenlik agresyonlarimdan henuz tam olarak kurtulamadigim bir yasta oldugumu, yazinin basinda belirtmem gerekiyor. bu yuzden zaman zaman kelimelere ve tavirlara aksettirdigim vasat bir durusum olabiliyor hayata karsi. cogu zaman kendi capimda agir kufurler ederek, zaman zaman kaslarimi catarak, zaman zaman da aglayarak bu ulkede yasamaya calisiyorum. bu yuzden cikislarimi ve kufurlerimi mazur gor.

bugun, ulkenin kanli tarihinden bir sayfa, sivas'ta insanlari cayir cayir yakan kisilerin davasi, sivas katliami, zaman asimindan dustu. duydugumda ofisteydim. is arkadaslarim, aaiiehh turkiye canim deyip dert etmediler yine, her zamanki gibi, hicbir seyi. onlarin tek derdi zaten kocalari ve cocuklari. bir gun, 'siz aslinda cocuklarinizi hic sevmiyorsunuz, benim cocugum olsa su an gosterdigim tepkinin bin katini gosterirdim, utanin', diyecegim kendilerine. ama nasil olsa onlarin parasi, pulu olacak ve cocuklari muhtesem bir hayat yasayacak hayalleri sarmisti her yanlarini. pes dogrusu! 

insanlarin tepkisizlige hayret etmeyi gectim, turkiye'deki davranis bozuklugunu sosyolojik olarak okuyamiyorum. gecikmis modernlesme, bastirma, vs. artik ulkeye dair hicbir analizi kurtarmiyor. tek partili donemden farksiz iktidarin dini, peygamberi, ermisi, yemisi kullanarak kitleleri manipule edisi de bir yere kadar. yedi senelik sosyoloji diplomami yaktiracak duzeyde insanliktan cikmis bireyler surusu ile karsi karsiyayim. adaletsizligin bu kadar icsellestirilmesi, her seyin bu denli kisa surede kaniksanmasini idrak edemiyorum. bu cagda propaganda bu denli yenir mi? insanlar ne istiyorlar? musluktan ontolojik haplar mi atmak gerek? gercekten cok acayip buluyorum. butun bu kitleleri bilinclendirecek olan herhangi bir sey kaldi mi? statukocu chp'yi dinsizin hakkindan imansiz gelir lafini alasagi edercesine sacma bir taraftan ama cok sukur ki anlayabilecegimiz olcu de duragani devirici akp'nin iktidara gelisini yedi millet, peki, geldigimiz noktada, bir gun once soyledigini ertesi gun manipule eden cirkin akilli hukumet oyunlarini hala nasil yiyor? dunyanin herhangi bir yerinde hukumet dusuren gaflara her gun imza atan bir basbakan nasil hala saygi gorebiliyor? ve o cirkin paragoz sermaye. butun o igrenc isadamlari vs. en fenasi da otosansur. yutkuna yutkuna yuruyen insanlar. 

turkiye her gecen gun yeni bir karanlikla tanisiyor. cunku burasi ayri bir gezegen. 

allah belasini versin o halde.

No comments:

Post a Comment