Monday 30 January 2012

mildred pierce veya sana evlat diyenin AMK. living in the material world ve daha bir suru sey.

uzun zamandir 'ya tamam izliycem' deyip usenmelerden usenmelere kostugum bes bolumluk hbo yapimi mildred pierce'i sonunda su soguk kis gununde bitirdigime gore, yasadigim duygu yogunlugu ile allah belani versin veda diyebilirim sanirim. senin gibi evlad olmaz olsun, veda. cok uzuldum sevgili gunluk. asla hasta olmayan sadece bir gunluk error'ler verip kendine reset atan nacizane bunyemin yarattigi gunluk duygusallik halim, buhranin mahvettigi amerika'nin henuz yeni yeni tuketim merkezi oldugu kalliforniyasi'nda kendi basina varolma cabasi gosteren midred pierce adindaki bir kadinin gittikce arabesklesen bu hikayesinide hayat buldu. bana hatirlattigi en onemli sey ise opera dinlemedigim zamanlar oldu. usenmedim bellini'leri, verdi'leri vs. indiriverdim.

ardindan ise gary oldman'li, colin firth'lu, benedict cumberbatch ve en onemlisi de tom hardy'li tinker tailor soldier spy'a gectim. tom hardy, (kendisine buradan seslenmek istiyorum( aferin evladim, guzel is. dingin oyunculugu ile goz dolduran klisesine dahil etmekten kacinmayacagim gary oldman ise bu filmle oscar alamazsa uzulmesin. gonlumun oscar heykelcigi onundur.
bu arada biri cuma digeri pazar olmaz uzere iki bolum seklinde izledigimiz living in the material world ise harika bir secim idi. ali sagolsun. scorsese'de enteresan bir kisilik. kac yasina gelip muzik belgeseline sarmak nedir amca bey. saka saka. en sevdigim beatle george'un guzel dunyasina kismen de olsa taniklik etmek cok manidar. iste bazi insanlar gercekten cok cok ozel. kicini yirtip ben ozelim, ozelim, tuzelim veya seni uzerimciler, bosuna ugrasmayin bence. derrkeeen, dun gece insomnia'lar icerisinde kivranan sayko beynim, dunyanin en girly dizilerinden biri olan lost in austen ile neselendi. neden boyle cheesy seylerden hoslaniyorum tanrim? tanrim? bir kere de cevap ver? her ne ise, jane austen'in ask ve gurur kitabinin hastasi londrali bir genc kizin evinin banyosunda romanin once gelen karakterlerinden elizabeth ile karsilasmasi ve ardindan da kuvetin yanindan kitabin gectigi yere gitmesi ile gelisen olaylari anlatan bu dort bolumluk mini diziyi gercekten sirin buldum. dizide darcy'yi degil mr. bingley'i oynayan cocugu da cok basarili. guzel bir uyarlama olmus dogrusu.
sirada uzgun oldugu icin ilk bes dakkasinda kapattigim 50/50 var. bu arada fringe'de bomba!

bugun cok kar yagiyor sevgili gunluk. avans formunu doldurmak icin geldigim ofiste kimsecikler yok desem abartmis olurum fakat cok az insan var. yollarda da arabalar yok. bu haliyle istanbul cekilebilir. hava biraz isininca butun herkes neden yollarda? anlamakta gucluk cekitigim bir devinim var istanbul'da. bu arada tinker tailor soldier spy'da gecen istanbul ambiyasinda da ne kadar guzeldi. genel itibariyle film cok hostu zaten. adeta bir roman!

bu arada herkes kotu kotu kar manzaralarini paylasiyor. internetin bu hali beni gulduruyor ve guldururken de dusunduyor sevgili gunluk. people want to show everything they think they are good at but sadly, noone is good. we are just ordinary people, come on, we are not george, john, paul and ringo.

sevgilerimle gunluk. birazdan yuruyerek eve gidecegim. odul olarak ise kendime bir salep alacagim.

No comments:

Post a Comment